dimarts, 2 de gener del 2024

Primeres passes cap a una Comunitat de Pràctica.


El 20 de setembre ens vàrem reunir per constituir la Comissió de la Ràdio a l'escola per tal de dinamitzar el projecte. Aquesta era una de les accions necessàries per avançar com a comunitat de pràctica. 

Es constitueix la comissió permanent amb 1 o 2 representants de cada centre participant del projecte.



Compartim els projectes que s'estan desenvolupant als diferents centres, què són els següents:

  • IES MACABICH: T’ho conto amb dues paraules “Deixa'm jugar, deixa’m ballar”; L’experiència conta. La ràdio a les SA

  • IES QUARTÓ DEL REI: Taller pòdcast en directe. 

  • IES SANT AGUSTÍ: Ràdio als patis. Comissió ràdio. Reptes. Ràdio serial (professorat)

  • CEIP PUIG D’EN VALLS: Tallers intercicle. L’experiència conta. 

  • CEIP S’OLIVERA: tallers ràdio

  • IES ALGARB: comença de zero. 

  • CEIP GUILLEM DE MONTGRÍ: comença en tallers. Formació en centre ràdio. 

Després decidim quins projectes comuns desenvoluparem:

    • T’ho conto amb dues paraules. 

    • L’experiència conta. 

    • Noves propostes de projectes: qui els posi en marxa els comparteix per a replicar i difondre al bloc (amb la SA dissenyada).

    • Investigació, entrevista i ciència. 

    • Salut i medi ambient

    • Ràdio amabilitat: dedicar cançons. 

    • Bookteka: comentar llibres. 

    • Entrevistes a alumnat: “Avui coneixem a…”.

    • Paraules que curen, paraules perdudes.

    • “Explica un lloc d’Eivissa”. Les guies turístiques.


Altres acords presos per la Comissió són:

  • Crear carpeta de ràdio en DRIVE.

  • Formar-nos uns als altres. 

  • Tenir especial cura en la metodologia, gestió d’aula cooperativa, avaluació. El “Quadern de la ràdio a l’escola” és el document que ens vincula. 

  • Reprendre els reptes, on un centre pot convidar a participar d’un projecte a altres centres via grup wass. 

  • Important compartir al bloc La ràdio a l'escola les diferents experiències. 

  • Organitzar esdeveniment social. 


Continuem!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada